torsdag 22 maj 2014

Kompetensutveckling

Torsdag kväll är veckans bästa kväll, då träffas stickgruppen Femtio nyanser av ull på Charlottendals gård. Ikväll kunde vi sitta ute i solskenet, alldeles intill hagen där några får mätte krafterna mot varandra. Våra stickträffar är rena kompetensutvecklingen. Om jag kan något som en annan deltagare vill lära sig så löser vi det. Om jag behöver lära mig något nytt finns det alltid någon runt bordet som kan och är pigg på att visa. Rena rama vitamininjektionen, när jag kommer hem (väldigt sent) måste jag ibland sätta mig och sticka en stund till. Idag har vi lärt oss hur man snyggast syr ihop stickade rutor. Den kunskapen kommer väl till pass när vi ska börja sy ihop våra rosa rutor (#rutorirosa) till en filt för garnkampen.se. Det ramlar in fler och fler så nog kommer vi att behöva sy alltid.

Vem stirrar bäst?

M funderar på vad restprodukter från ett lokalt väveri skulle kunna användas till.

K visar hur man syr ihop fint. Osynligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar